tirsdag den 27. oktober 2009

Have update: August 2009


Sidste par dage i måneden betyder en have opdatering er i orden. På nogle måder haven er en trold igen, men i en Shrek slags måde.

Gå rundt i haven og sætte i to bits værdi af arbejde i sidste uge ... her er mine bemærkninger:

Den måned har haft dips og bakker af temperaturskift, og lige nu er det køligere, og vi har haft masser af regn. Det gjorde de lugning meget nemmere, så vi ryddede op i gården på steder, min knægt besætning og I. Vi har været tvunget til at slå mere end sædvanligt, og jeg får klagen: \ ", men jeg har lige klippes, at for to dage siden \" hvortil jeg svare: \ "ja, og gå se på det ... det har brug for det igen \".

I går var en birding dag for mig! Jeg elsker at se de forskellige sorter, og nu med deres citron fjerdragt de goldfinches er tilsyneladende ... en sad heldigvis på mit hjemmelavet lille stativ, selv om de aldrig ser ud til at lande på ét sted for længe ... og ganske rigtigt faldt hurtigt til den sti, hvor kimen til luget græsser helt sikkert var prisen for øjeblikket. Så det var ned til den næste serendipitous måltid.

En kolibri susede af mig ... og det var en lykkelig dag.

Den japanske biller, som i forhold til andre år var ikke så skadelig ... men mens jeg troede jeg var undsluppet deres interloping, jeg kan se, at de simpelthen er blevet mindre i antal og mere omhyggelige med smag. Min nye japanske ahorn kiggede lidt mærkeligt, og ved nærmere eftersyn så jeg hvorfor! Bladene er blonder og copulating biller dase på deres kanter. Og som sædvanlig de feste på Harry Lauder's Walking Stick (de fortrak hassel). Forbi nogle hjem i nærheden af min ejendom, jeg havde bemærket den afslørende anstrøg på nogle af de store Burr egetræer. Det betyder, at de stadig spiser i området i ret stort antal. Som i den middelalderlige bøn gamle Jeg takker Gud for at slippe fra min insekter Viking horder.

Jeg har brug for at hente mine tomater, men er ked af, hvordan de lider af revner i år. Næste år vil jeg sætte et par Bedre Boys for sikker-de altid ser ud og smage godt. Jeg vil stadig vokse arvestykker og kan spare nogle frø til næste år afgrøde, men de har en ulempe i et dårligt år. Mindst Brandywine gjorde.

Jeg plantede en 'Jack Frost' Brunnera-jeg elsker det! det tager smukt til stedet og giver mig glæde hver gang jeg ser på det. Bladene er, at Martha Stewart slags bleggrå grønt i et stort hjerte form, hele planten et kompakt tue.

Jeg havde mere end et par fejl og skuffelser i haven. Den søde ærter overhovedet ikke udseende under stativ lavet netop for deres gode fornøjelse. Det crabapple træer er blottet ved sårskorpe, bortset fra nogle bøjler på. Den gamle fighter, Prairiefire-det modstår skurv til udgangen så meget som det kan, og dette år var det et spørgsmål om mere heltemod end sejr. Der har været mere end den forventede blight. Om vinteren Honeysuckle har mange filialer, brunet, at jeg nu nødt til at fjerne. Den Therese Bugnet steg blev ramt med det også.

Der var nogle behagelige overraskelser, så godt, som haven afspejler Guds godhed i temperering vores tab med, at nåde, at en have giver. Når den søde ærter voksede ikke jeg finder en klematis er seeded-ser ud til at være et efterår klematis, så jeg nødt til enten at placere den et andet sted eller bygge det en ordentlig arbor. Den salpiglossis fra sidste år containere selfseeded under et hegn i temmelig dårlig, men unmown jord. At se dem lyse, exotically skimmeldannelse blomster kigger ud var spændende. Det tager ikke meget til at hidse mig;) Jeg havde også lidt violas foråret op i nogle af de containere ... nice dem. Jeg har ingen anelse om, hvor de kom fra, da jeg ikke kan huske plante. og hvis jeg gjorde, og glemte - det var dejligt at se deres glade små ansigter kigger blandt andet forventes blomster. \ "Hello, surprise! så glad for at være i live \"

Og med den besked fra Violas Jeg forlader dig, venner, indtil næste gang.

Technorati Tags: haven rapport, eftersommeren