tirsdag den 12. oktober 2010

Design-processen - del 1

Her er jeg, halvvejs gennem mit afsluttende studieprojekt på U af O. jeg tog sig tid til at samle alle de vigtige arbejde på dette projekt til dato - alt fra skitser til færdige tegninger, og resultatet er fascinerende, selv for mig . Det viser, at jeg angriber et problem fra flere retninger, ofte skiftende steder, skiftende bygning begreber, der går ud på tangenter, og derefter bringe disse ideer igen sammen om at skabe et endeligt produkt. Jeg designer flere bygninger med henblik på at designe en bygning.

Hvad er awesome er, at jeg kun er halvvejs, hvilket betyder, at jeg kan stoppe op og reflektere over denne konstruktion proces, før pløjning foran igen om et par uger. Og jeg kan dele det med jer alle.

Ideen med projektet er en \ "musik innovationscenter \" med en kombination af ydeevne, uddannelse og udstillingssteder. Tidligt mine idéer drejede rundt hele tiden udvikler sig musikalsk innovation, og hvordan musik er tæt forbundet med kulturen.

Projektet er baseret i Rose kvarteret i Portland, OR, hvilket er en lille armhule plads mellem Willamette River og I-5, et stadion distrikt, der for 50 år siden, var en levende sort samfund med en masse jazz spillesteder. Som blev revet ned ved byen for at gøre plads til Memorial Coliseum, sluttede senere af den rosenhave arena. I bund og lidt et stadion distrikt med masser af tomme rum, isoleret fra det omgivende bystrukturen. Så det første spørgsmål er, hvad fanden gør du med dette sted?

En del af denne proces var at tænke skalaer af bymønsteret .... nedenstående billeder er alle på samme skala:


Du vil måske bemærke, at finkornet struktur af en europæisk middelalderby adskiller bemærkelsesværdigt fra den moderne by.

Næste vi tænkt på, hvad en \ "musik innovationscenter \" betyder, og jeg instrueret af overveje, hvordan centret kan faktisk tjene skabelsen af innovative musik. Min ide er at tildele stipendier til potentielt innovative musikere, der ville være musikere-in-residence i centrum i en begrænset periode. Jeg modellerede dette koncept på en videnskabelig forskningsinstitution såsom Rockefeller.


Sjovt nok, jeg midlertidigt på hylden dette koncept gennem midtvejsevalueringen, fordi jeg ønskede at arbejde meget nøje med det pågældende program, som ikke støttede udvalg af ekstra rum kræves af et fællesskab af musikere.

Ovenfor Jeg undersøge mulige sammenhænge mellem institutionen og live-arbejde studios - uanset om de ville være på stedet eller et andet sted, osv.
En ting, der irriterede mig om EMP - Seattle's Experience Music Project, var, at det var meget privilegerede til én type musik. Jeg forestillede mig dette center er åbent for alle musikalske genrer og stilarter potentielt fra hele verden. Vi har foretaget en masse forskning i Portland musikscene - primært bestående af indie rock, jazz og klassisk.

Dette koncept jeg kort drøftet på et tidligere indlæg --- hvordan kan du lave en musik-center en transformativ oplevelse? Her vil jeg tænkte på musikkens rolle i menneskets natur, og at centret vil kunne opfattes som en erfaringsmæssig sekvens (ikke ulig Joseph Campbell's \ "Journey of the Hero \"), idet målet er at vise dette faktum.

Jeg forestiller mig en \ "åbenbaring værelse \", hvor den samme simple tema og rytme er gennemført i hundredvis af musikalske stilarter og kulturer, og disse stykker spilles samtidigt gennem retningsbestemte højttalere, som isolerer lyden til et bestemt punkt i rummet. Som beboer bevæger sig gennem rummet, er han eller hun gå gennem en sekvens af musikalske oplevelser, der viser, hvor ens vi alle er. I stedet for at fejre multikulturalisme jeg fejrer uniculturalism, hvordan under overfladisk forskelle, der er en sandhed for den menneskelige natur, at de kognitive principper, der giver os mulighed for at værdsætte musik og tematiske rolle, som musikken spiller i livet og rituelle.

Dette koncept tog i mit sind som ikke kræver en væsentlig ændring af programmet, men en klar hierarkisk rækkefølge, hvori udstillingssteder føre til åbenbaring rummet. Jeg føler ofte, at en god arkitekt tilføjer et rum til programmet - og at det ene værelse bliver den vigtigste integrere kraft i bygningen.

Jeg er at stoppe her i dag - mere i morgen!

Brett Holverstott