Reporter, klik
Den verdensberømte Massachusetts Institute of Technology - MIT - er en grobund for boffins - den næste generation af gadget skabere.
Ti tusinde studerende, fem skoler og en kollegium herunder berømt Media Lab fyldes op MIT - som har et årligt budget på langt over $ 500m (£ 302m).
Hvert år hundredvis af nye opfindelser og patenter er oprettet på MIT og millioner af dollars er optjent i royalties fra tidligere projekter, der er blevet offentliggjort. Så hvad 's næste
Elektriske biler
Elektriske køretøjer forskning er gået i overgear nylig og MIT 's Smart Cities Lab er ved at udvikle et helt nyt transportsystem for bymiljøerne ét element, som kunne være stabelbare City Car.
De er ligesom bagagevognene i lufthavnen. Du vælger en op, bruge det kort og slippe den ud på en anden placering.
City Car afgifter mens stablet.
"Det har skærme, batterier ombord og forskellige systemer, som hjælper os bruge køretøjet," sagde William Lark, en MIT forskning assistent. "Men det vigtigste element i dette er den dybe tallerken selv.
"I stedet for at have en traditionel drevet tog med mekanik i hele køretøjet," sagde han.
"Vi kan lokalisere alt at hjulet selv og gøre tingene gerne dreje hjulet en fuld 120 grader, der giver os mulighed for at få køretøjet spin på en skilling, oversætte sidelæns, giver dig alle de friheder og bevægelser, som du kan få bare flytter rundt som vi gør som mennesker i dag.
e-bikes
Den Roboscooter følger samme filosofi - ren, grøn og tilgængelige når som helst hvor som helst for hurtig ture. Også gebyrer på sin station og foldes op til en ultra lille fodaftryk.
En anden MIT projekt er en elektrisk cykel, der gemmer pedal magt - tillader rytteren at udnytte det, når der går op bakker.
Af alle mobilitet opfindelser dette er en, der kan få den hurtigste og største indflydelse i eksisterende samfund.
Ryan Chin, en videnskabelig medarbejder ved MIT, sagde: "Der er faktisk en masse e-cykler derude i Kina og Europa.
"Over 20 millioner af dem i Kina. Den primære forskel er, at vi har integreret motor og batteriet sammen i hub rummet af hjulet, som giver os mulighed for nemt at opgradere denne enhed i enhver cykel."
Design af nye køretøjer er kun ét aspekt af Smart Cities Lab.
Deres store billede er en verden, hvor ryttere og køretøjer træffe beslutninger baseret på tidstro data.
Ideelt et navigationssystem vil fortælle rejsende hvor hurtigt de kan komme til deres bestemmelsessted, og som er den billigste vej til at tage.
Robot plejere
Mange forskere i USA arbejder på at give robotter evnen til at lære om deres miljø uden hjælp fra mennesker, der byggede dem.
Allerede robotsystemer PET er blevet udviklet, som kan fodres med oplysninger om terrænet foran det af en cirkel af kameraer.
Det er ikke på forhånd programmeret til opgaven - men træffer sine egne beslutninger øjeblikkeligt om, hvilken vej at tage.
Når robotter kan lære de kunne finde en rolle inden for mange forskellige områder.
Japan, for eksempel, håber at bruge humanoids som pårørende til en stadig ældre befolkning.
Alternativt miniatureprodukter robotter måske en dag gennemgå gennem vores tarme søger og fastsættelse medicinske problemer.
En læring robot projekt på MIT er en ornithopter, der har en computer om bord. Hver gang det flyver den lærer, hvordan du flyve bedre. En dag kan dette være den perfekte overvågning eller søgeværktøj.
MIT ph.d.-studerende John Roberts sagde: "Der er en masse datamodellering kraftværker, som er vigtig, fordi nogle af læring algoritmer kan være forholdsvis intensive.
"Vi har en række sensorer her, der er i stand til at måle hastigheden det 's spinding, accelerationskvotient det oplever."
Bedre batterier, mindre chips og mere computerkraft hjælper projektet komme tættere på sine endelige mål, som er til robotten fugl at efterligne udholdenhed, manøvredygtighed og hastigheden af et levende væsen.
Det er de udfordringer, som generationer af studerende og professorer ved MIT har tackles.
Tusindvis af timer af omhyggelige forskning, hundredvis af bittesmå videnskabelige fremskridt langsomt snigende i den rigtige retning, indtil den til sidst, for en heldig få Eureka øjeblik ankommer.